De Boer Transport Tijnje heeft voor het eerst in zijn geschiedenis twee nieuwe Volvo trucks in gebruik genomen. Het gaat om twee Volvo FH460 Globetrotter bakwagens die als LZV zullen worden ingezet. Daarvoor worden twee nieuwe Krone dolly's ingezet die in combinatie met alle opleggers uit de vloot van De Boer Transport gecombineerd kunnen worden.
De beide Volvo bakwagens zijn uitgerust met een meesturende sleepas en een opbouw van Yntema Carrosseriebouw uit Heerenveen. Op de zeilen van de beide bakwagens is een oude foto afgebeeld uit de geschiedenis van het familiebedrijf De Boer uit Tijnje. Die geschiedenis begon ooit met paard en wagen. Inmiddels zet het transporbedrijf LZV combinaties in voor volume transporten en stukgoed tussen Nederland en Scandinavië. De combinaties voldoen dan ook aan alle internationale eisen er aan gesteld worden. Dit is het gevolg van een intensieve samenwerking tussen Volvo Trucks dealer M.S. de Vries LVS in Heerenveen, Yntema Carrosseriebouw en Krone. Alle opleggers van De Boer Transport zijn voorzien van draadloze " target="_blank" rel="noopener noreferrer">Haloview camera's waardoor voldaan wordt aan de strenge Duitse eisen voor langfahrzeuge.
Naast de dolly's met de 13,60 meter lange opleggers is er ook een aanhangwagen aangeschaft waarmee de combinatielengte binnen de 18,75 blijft. Daardoor kunnen de Volvo trucks ook worden ingezet op bestemmingen die niet per LZV bereikbaar zijn.
Chauffeurs Gauke de Vries en Klaas- Anne Veenstra gaan de komende week voor het eerst met de 25,25 meter lange combinaties op pad naar Scandinavië. Op de foto Douwe Jan de Boer (r) met Ronny Nieuwmarkt van M.S. de Vries LVS uit Heerenveen.