Volgens inschattingen van de Italiaanse vervoersorganisatie zullen bedrijven in de logistieke sector geconfronteerd worden met jaarlijks rond de 100- tot 300 miljoen Euro aan kosten door de overlast. Om die reden werd opgeroepen om het nachtrijverbod op te heffen, maar dat idee wordt niet uitgevoerd omdat dit te veel geluidshinder met zich mee zou brengen.
Zwaar verkeer op links
Om, gedurende de bouw van de nieuwe viaducten de druk op de brug te verlichten wordt er een bijzondere indeling ingesteld van de rijbanen. De rechter rijstrook in beide richtingen wordt straks uitsluitend voor voertuigen tot 3,5 ton. Trucks en bussen moeten de linker rijstrook aanhouden. Hierdoor wordt de druk op de brug beter verdeeld, aangezien de pijlers in het midden van de vier rijbanen staan.
Aan de rechterkant van het bestaande viaduct wordt een nieuwe, lager en wat smaller viaduct gebouwd. Zodra dat nieuwe viaduct klaar is wordt alle verkeer daar overheen geleid, waarna de bestaande brug gesloopt wordt. De planning is dat dit in 2028 het geval zal zijn. Op de plaats van het oude viaduct verreist dan ook een nieuw viaduct, net als de eerste wat lager en smaller dan wat er nu staat. Zodra de beide nieuwe constructies klaar zijn krijgt elke rijrichting dus een apart viaduct.
De planning is dat het hele project in 2030 klaar zal zijn. Op een speciale website is meer informatie te lezen. Klik hier!