Het gaat om Actros 2663 6x4 trekkers met StreamSpace cabines en een extra lange wielbasis. Gezien de inzet worden de trucks voorzien van stoere, en in Australië uiterst functionele bullbars en rekken voor de voorruit tegen steenslag. Ook zijn er koplamp beschermers aangebracht. Verder zijn de trucks voorzien van actieve dode hoek bewaking en alle andere Mercedes veiligheid systemen. SGGS Transport koos echter niet voor het Mirrorcam systeem, maar opteerde voor de standaard spiegels.
3,5 duizend kilometer enkele reis
De trekkers worden ingezet met vier schuifzeil opleggers, waarvan de voorste is uitgevoerd als Link trailer. Daar achter is een standaard oplegger gekoppeld. Daarna volgt een twee- assige dolly met vervolgens nog een Link trailer met daar achter weer een volledige oplegger. De combinaties rijden met een maximaal GVW van 106 ton. De route tussen Brisbane en Darwin bedraagt 3,5 duizend kilometer enkele reis.
Ook Kenworth trucks
SGGS Transport is gespecialiseerd in het transport van gevaarlijke stoffen. Het bedrijf heeft naast de nieuwe Actros trekkers ook een vloot Kenworth trekkers in bedrijf. Die Amerikanen in Australische stijl zien er bijzonder indrukwekkend uit, maar delven het onderspit waar het gaat om vermogen. Onder de enorme motorkap staat namelijk een Cummins X15 motor met 600 pk.