De opbouw is een Century M100 met een zogenaamde Rotator kraan. Deze 100 tons kraan kan verlengd worden tot een bereik van 16 meter. Daarnaast is de opbouw voorzien van een 29 tons lier. Bijzonder is dat er geen lepel installatie is. Om te slepen wordt de kraan gebruikt in combinatie met een hulpstuk om de last vrij van de bergingstruck te houden.
Het chassis van de Peterbilt werd behoorlijk aangepakt met onder meer een speciale constructie voor de drie sturende voorassen. Samen zijn ze goed voor 27 ton. Simard Suspensions voegde ook een dubbellucht sleepas toe waardoor uiteindelijk de 12x4 constructie ontstond. Dankzij deze configuratie is de truck bijzonder stabiel als er met de rotator kraan gewerkt moet worden. Alles bij elkaar is het wel een enorm lange bergingstruck geworden die je niet even keert op een smal weggetje.
Het bedrijf Modzelewski's Recovery & Heavy Hauling werd 52 jaar geleden opgericht door een geƫmigreerde Poolse monteur. Hij slaagde er in om een indrukwekkend bedrijf op te zetten met een prachtige vloot aan bergingstrucks zoals je op de foto kunt zien.