De nieuwe DAF XD en XF bouwvoertuigen beleefden eerder deze maand op de IAA in Hannover hun première. Het gaat hierbij om trucks met zwaardere chassis, rechte voorassen voor meer bodemvrijheid en stoere, stalen voorbumpers met een grotere oploophoek. De trucks voor de bouw krijgen achter de type aanduiding de letter C, van construction. Dat wordt dan dus de XDC en de XFC. De XD wordt uitsluitend met de 11 liter motor geleverd. Voor wie meer vermogen nodig heeft is er de MX13, maar die past niet in de XD. Voor DAF reden om ook weer met een XF dagcabine te komen.
XF Dagcabine
De nieuwe XD wordt geleverd met een dagcabine, maar nieuw is dat voortaan ook de XF weer leverbaar is met zo'n kortere cabine. Korter, want de DAF dagcabines zijn voortaan allemaal standaard 15 centimeter langer achter de stoelen. Daardoor kun je niet alleen je stoel beter verstellen of in relax stand zetten, er is nu ook plaats voor een volwaardige koelkast.
De construction range wordt leverbaar in alle denkbare uitvoeringen, tot 8x4 chassis met extra zware tandemstellen aan toe. Verder is er nieuwe software voor de versnellingsbak die het rijden in het terrein vereenvoudigt.