Dailycool uit Warmenhuizen heeft na een test met vijf merken weer gekozen voor de Mercedes-Benz Actros.
De positieve resultaten na de Fuel Duel leidde tot een order voor maar liefst zeventien Mercedes-Benz Actros trekkers. Deze Actros 1942 LS trucks zijn voorzien van de tweede generatie Mercedes-Benz PowerBooster motor, die volgens de fabrikant drie procent zuiniger is dan zijn voorganger. Inmiddels wijst de praktijk uit dat de nieuwe Mercedes-Benz trucks het uitstekend doen, zegt Mercedes zelf..
Zeventien stuks
In de vloot van Dailycool voert men al jaren een bewuste tweemerkenstrategie met Mercedes en Volvo. Een jaar geleden werd besloten om ter uitbreiding en vervanging een praktijktekst met vijf verschillende truckmerken te doen. Naast het brandstofverbruik, was vooral ook de toegevoegde waarde van dealer Gomes Noord-Holland belangrijk. Uiteindelijk leidde dat tot de aanschaf van 17 nieuwe Actros 1942 LS trekkers met de tweede generatie OM471 motor. Bovendien zijn de trekkers geleverd met de anticiperende cruisecontrol PPC (Predictive Powertrain Control), waarmee extra besparingen tot wel vijf procent mogelijk zijn. Naar verwachting zullen de trucks zo’n 180.000 km per jaar rijden.
FleetBoard
Met het geconditioneerd transport voor tientallen opdrachtgevers en aanvullende diensten als warehousing, orderpicking en voorraadbeheer, tracht Dailycool een zo hoog mogelijke bezettingsgraad te realiseren. In een eerder stadium werden processen, automatisering en personeelsplanning ( HRM) hiervoor gestroomlijnd. Ook in het wagenpark is deze aanpak zichtbaar door onder meer dubbele shifts met dezelfde vrachtwagen te rijden. Nieuw is de ervaring met FleetBoard op de 17 Actros trucks. Dit Mercedes-Benz telematicasysteem biedt onder andere inzicht in de rijstijl van de chauffeurs. Maar ook wordt met de module Service & Uptime het onderhoud ingepland door de dealer.
Dailycool
Dailycool is honderd procent dochter van de Schot Groep. Met 52 trekkende eenheden verzorgt de logistieke dienstverlener geconditioneerde transporten van dagverse levensmiddelen binnen Nederland, België en Duitsland. Deze oplossingen variëren van FTL (Full Truck Load) tot meer fijnmazige distributie. Met een prestatiegerichte marktbenadering verwacht Dailycool verder autonoom te groeien.