Na de mega-order die Scania in de wacht sleepte voor het Nederlandse leger blijkt ook Volvo te mogen leveren. Het gaat wel om een behoorlijk kleiner aantal trucks, namelijk twaalf trekkers.
Om precies te zijn gaat het om elf FH 4x2 trekkers en één 6x4 voor het Materieel Logistiek Commando. In legerkringen waar ze alles graag afkorten heet dat het MatLogCo, en dat is een onderdeel van het Ministerie van Defensie. Tien stuks uit deze order zijn bestemd voor de landmacht, twee exemplaren worden ondergebracht bij de Marine. Volvo Trucks is tevens verantwoordelijk voor reparatie en onderhoud voor een contractperiode van 10 jaar. De uitvoering hiervan is in handen van Volvo Trucks-dealers Harbers Trucks in Barneveld voor de landmacht trucks. De twee trekkers voor de Marine worden geserviced door Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens B.V. in Broek op Langedijk.
De totale Europese openbare aanbesteding omvatte de vervanging en levering van twaalf trekkers en zestien verschillende typen opleggers. Het Ministerie van Defensie zet de combinaties in voor het vervoer van divers materieel en brandstoffen naar de kazernes, alsmede naar oefeningen in binnen- en buitenland. Het gemiddeld jaarkilometrage is berekend op 70.000 km. De ADR-gecertificeerde Volvo FH-trekkers zijn uitgerust met een bladgeveerde 8-tons vooras en luchtvering achter. Elf van de trekkers worden aangedreven door een 420 pk Euro 6-motor met Volvo I-Shift. De twaalfde Volvo FH heeft een vermogen van 500 pk en is bedoeld voor transport met een dieplader.
In alle trucks is Volvo Trucks’ nieuwe mediaplatform geïntegreerd met handsfree bedienbare communicatiemogelijkheden en een TomTom navigatiesysteem, geoptimaliseerd voor gebruik door trucks. De tweepersoons slaapcabine is voorzien van Volvo I-ParkCool. Deze standairco is geïntegreerd in het klimaatsysteem van het voertuig.