FLEX RENT Specials is onderdeel van FLEX RENT, een snel groeiend verhuurbedrijf dat groot is geworden met de verhuur van speciale voertuigen. Zo zijn er inzamelingsvoertuigen voor recycling, voor de bouwsector met onder meer betonmixers, zand- en asfaltkippers. FLEX RENT Specials heeft daarnaast een indrukwekkend wagenpark voor speciaal transport. Het aanbod loopt uiteen van trucks met zware autolaadkranen tot het echte zwaar-transportmaterieel, inclusief diepladers, semi-diepladers en modulaire trailers.
Flexibele schil
Voor de afdeling Specials zijn er nu ook drie zware MAN-krachtpatsers leverbaar voor de verhuur in de vorm van de nieuwe MAN-trekkers. FLEX RENT ziet een stijgende belangstelling voor zwaar-transportmaterieel in de verhuur voor langdurige projecten. Daarbij richt het bedrijf zich op heel Europa, maar ook Nederlandse vervoerders kunnen terecht bij FLEX RENT voor flexibiliteit in hun materieelbehoeften.
Complete combinaties
“Hiermee bieden we kansen aan bedrijven die zelf geen geschikt materiaal in huis hebben. Naast deze nieuwe MAN-trekkers hebben we ook nieuwe Faymonville 4-, 6- en 8-assige semi-diepladers en CombiMax modulaire trailers in onze vloot. Via ons zusterbedrijf Schaften Cranes hebben we ook de beschikking over zware kranen en SPMT’s”, aldus Joery van Vlierden, General Manager van FLEX RENT.
WSK koppelomvormer
De trucks zijn voorzien van de D38 MAN-krachtbron in combinatie met een WSK koppelomvormer en Turbo EVB. Samen met de intarder zorgt dat voor een indrukwekkend remvermogen van maar liefst 900 kW (1.225 pk), een veilig gevoel bij lange afdalingen. Het maximale koppel bedraagt maar liefst 4.750 Nm bij het wegrijden en het maximale trekgewicht van de trucks ligt in combinatie bij 250 tot 335 ton. De koppelomvormer met lock-up zorgt voor soepel wegrijden, zeer precies manoeuvreren en een krachtige versnelling bij zeer zware lading. De zware 8x4 trekkers zijn voorzien van een verschuifbare, 3,5 inch opleggerschotel en een registerkoppeling aan de voorzijde. Achter is een vangmuilkoppeling aangebracht die zowel hoog als laag gemonteerd kan worden.
De installatie achter de cabine gaat schuil achter fraaie kunststof panelen, waar een kleine 1.000 liter diesel, de hydraulische installatie voor de oplegger en extra koeling voor de motor met koppelomvormer zijn gemonteerd. De trucks werden verder opgebouwd en afgeleverd door Michel Schroots van Van Leeuwen Truckservice in samenwerking met Coen van Egmond van MAN Truck & Bus BV.