24-05-2022 | Door Iep van der Meer
De DAF CF 450 kwam af fabriek als 8x2 FAX chassis waarna Veldhuizen Trucks een sturende, liftbare middelste as monteerde. In combinatie met een hogere aslast voor de voorassen ontstond hierdoor een 10x2 configuratie met een totaal toegelaten gewicht van 49 ton. Voor Pronk Belkom een ideaal voertuig, want daarmee is een hoog laadvermogen gecombineerd met een grote wendbaarheid. Maar liefst vier van de vijf assen zijn namelijk sturend uitgevoerd.
Lossen in tunnels
Pronk Belkom zet de pusher voornamelijk in voor het vervoer van asfalt. Met name in tunnels en bijvoorbeeld onder tramlijnen is het een enorm voordeel dat de bak niet omhoog gaat tijdens het lossen. Daarnaast voert Pronk Belkom regelmatig zand en grond aan bij tuinders waar binnen gelost moet worden. Bijkomend voordeel van de pusher opbouw is dat de stabiliteit tijdens het lossen geen thema is. Doordat de laadbak niet omhoog gaat kan ook op een niet vlakke ondergrond zonder problemen gelost worden. Meer over deze DAF met Fliegl opbouw op www.trailertotaal.nl!