Dat zien we niet vaak: een chassisbalk van een trailer die helemaal 'door' is. De Duitse politie van Midden Hessen krabde zich weer achter de oren, en startte een diepgaand onderzoek.
Het begon ermee dat de veertien ton auto-onderdelen die deze Turkse chauffeur bij zich had, niet goed gezekerd was. Ergo, de hele lading moest opnieuw geladen en gezekerd worden, dit mocht zo niet verder. Tijdens een nadere inspectie bleek een van de langsdragers van het trailerchassis gebroken te zijn (foto). Verder bleken remvoeringen gebroken en was het remsysteem verzwakt door roestvorming. Besloten werd de lading over te zetten op een andere trailer, en wanneer die dan uit Turkije moet komen, ben je als vervoerder wel weer even bezig natuurlijk. Wat zou de opdrachtgever zeggen?
Uit de controle van de tachograafgegevens bleek dat de chauffeur kort geleden vijftien uur aan een stuk had gereden en recentelijk nog eens 25 uur. Zeer waarschijnlijk betekent dit dat er te kort gerust is. De chauffeur wacht een boete van 3.000 euro en zijn baas kan een boete tegemoet zien die minstens drie keer zo hoog is.