De Breslau kun je als de Dakar van Europa zien, zeker het deel wat zich in de ‘Poolse Sahara’ afspeelt. Er stonden dan ook de nodige Dakar veteranen aan de start. Toch waren het niet de Nederlandse truckers met hun kanonnen die de prijzen wonnen. Navigeren en ervaring is erg belangrijk in deze rally. Zo kon het Kittler team, onlangs nog van een MAN KAT legertruck overgestapt naar de GINAF waar Jack Brouwers lang mee reed, het algemeen klassement verrassend op haar naam schrijven. Vooral de navigatie had dit team goed in de smiezen. De tweede plaats was er voor de ex-Loprais Tatra van Süpnitz. De Kamaz van dit team, als enige ooit door de Russen aan een ander team verkocht, eindigde op een 18e en laatste plaats.
Van Velsen beste Nederlander
Dan de Nederlanders. Aad van Velsen was met zijn in Hongarije gebouwde Scania torpedo daar de beste, en derde algemeen. Een prestatie waar het team tevreden op terug kijkt. Nummer vier, William van Groningen met een ex De Rooy Iveco, ging voor de overwinning maar kwam halverwege de week vast te zitten bij een onhandige inhaalpoging en verloor daarmee de kans op het goud. Het jonge RAL 6005 team had vlak voor de Breslau de DAF van Aart Schoones overgenomen en in de eigen kleuren gezet. Maarten Steenbekkers reed verrassend naar een vijfde tijd. Johan Elfrink bezorgde zijn navigator een nat pak door zijn Mercedes-Benz Zetros op zijn zijkant in een waterplas te leggen, hij werd uiteindelijk zesde. Zes merken op de eerste zes plekken dus, kom daar in de Dakar maar eens om!