Isuzu heeft de D-Max gemoderniseerd en dat leidt tot een herintroductie van een bedrijfswagen die in Nederland geliefd is bij Rijkswaterstaat, de brandweer en de politie. Uiterlijk zijn er veranderingen, maar het meest in het oog springt een kleinere motor van 1,9 liter, waarmee Isuzu zonder AdBlue aan Euro 6 zegt te voldoen.
Voorheen leverde Isuzu, dat tot de grootste zelfstandige producenten van dieselmotoren van Japan behoort, een fors drie liter blok en later nog een 2,5 liter motor. Ruim voldoende vermogen en een niet al te fijn geluid kenmerkten deze blokken. Isuzu betreedft het Euro 6 tijdperk met een kleinere 1,9 liter motor die evenveel vermogen levert als de grote voorganger (163pk) en die 360 Nm koppel levert en die dezelfde onderhoudsinterval heeft. De nieuwe motor heeft een ander oliefilter en een automatische riemspanner. Hij is zo'n 60kg lichter en is afhankelijk van de inzet tussen de vier en zestien procent schoner en zuiniger dan de voorganger. De nieuwe motor zou veel stiller zijn en haalt Euro 6 zonder gebruik te hoeven maken van AdBlue. Tijdens een proefrit kon dit niet geverifieerd worden omdat bij de te volgen route de 80 km/h niet kon worden overschreden. Isuzu biedt keuze uit een zesversnellings handbak en zesversnellings automaat. De handbak heeft een korte een en twee, dit is gedaan vanwege dit hoge trekgewicht.
Glibberen
Met een keuzeschakelaar kan vierwielaandrijving ingeschakeld worden en de Isuzu heeft ook nog een 4L stand, voor het betere terreinwerk. Hier bleek de Isuzu probleemloos en rustig door het natte terrein te glibberen, uitgerust als hij was met een mooie bandenset.
Koppelomvormer
Overigens is de automaat van het koppelomvormer type. De Isuzu D-Max weegt leeg nog net geen twee ton en dat is niet licht, maar een laadvermogen van ruim een ton en een toegestaan trekgewicht van 3,5 ton zijn waarden waar de meeste klanten zeker op zitten te wachten. Grote wielen en allerlei assistentiesystemen maken dat deze pick-up eigenlijk alles kan wat een klant ervan mag verwachten. Isuzu verwacht, mede door grote klant Rijkswaterstaat, dat de versie met dubbele cabine en automaat bij ons het meest verkocht gaat worden.