Verder is de truck voorzien van een 100 tons verlaagde vangmuilkoppeling, een registerkoppeling aan de voorkant en een 'cardanische' 3,5 inch opleggerkoppeling. Dat houdt in dat de opleggerschotel niet alleen in de voertuigrichting kan scharnieren, maar ook overdwars. Vooral in het zwaartransport is dat een groot voordeel, omdat daarmee de trekker ook tractie houdt als de oplegger bijvoorbeeld iets schuin staat. Bij een normale schotel wordt dan al snel één kant van de trekassen ontlast.
De MAN is uitgerust met de 640 pk sterke 16 liter motor van MAN in combinatie met een WSK Koppelomvormer en Turbo EVB. Samen met de intarder zorgt dat voor een remvermogen van maar liefst 1.225 pk (900 kW). De truck is opgebouwd door Van der Vlist, in samenwerking met MAN Trucks dealer Rosiervandenbosch. Er zijn bijvoorbeeld zonnepanelen aangebracht op de koeltoren waardoor de chauffeur altijd voldoende stroom heeft voor zijn standairco, magnetron en dergelijke tijdens wachturen.