Uit een vergelijking van verschillende elektrische vrachtwagens door Martson (het voormalige BVB Logistics en D&W Trans) kwam Scania als beste uit de bus. Een bestelling van twee exemplaren van de 40R volgde. Het duurde een hele tijd voor de eerste van deze trekkers geleverd kon worden, maar nu rijdt toch de eerste in de kleuren van Martson.
De nieuwe Scania 40R 4x2 trekker wordt flexibel ingezet voor diverse transporttaken. Salesmanager Paul Mondt schetst de achtergrond van de investering. “Er is geen specifieke opdrachtgever of toepassing gekoppeld aan de elektrische truck. Wij zetten de vrachtwagen in voor ritten met een afstand tussen de 350 en 400 kilometer en willen daar ervaring mee opdoen.”
Om de inzet van de elektrische vrachtwagen tot een succes te maken, is een deel van de chauffeurs op training geweest. Ook mochten ze proefrijden in een demo van Scania. Op eigen terrein heeft Martson laadinfrastructuur gebouwd. Er zijn acht laadpalen gebouwd, waaronder twee snelladers. Het idee is om deze ook ter beschikking te stellen aan andere vervoerders. De aansluiting van Martson maakt uitbreiding van de laadinfrastructuur in de toekomst mogelijk.