De nieuwe Arocs vervangt een Mercedes-Benz Actros van 17 jaar oud. Dat voertuig was in 2005, net als nu de Arocs, omgebouwd door CTT (Custom Tailored Trucks) van Mercedes-Benz Trucks in Molsheim, naar de wensen en specificaties van Wielemaker Transport. Nieuwe emissie-eisen, lagere onderhoudskosten, maar ook een hogere standaardluxe voor de chauffeur deden Jasper Wielemaker (alweer vierde generatie van het familiebedrijf) besluiten een nieuwe truck te bestellen bij Louwman Mercedes-Benz.
Innerliner
De nieuwe Arocs 3751 is afgeleverd als L 8x4 bakwagen chassis en in Molsheim voorzien van speciale voorbereidingen voor o.a. de laadkraan. CCH uit Halsteren bouwde een laadkraan op het voertuig die zes keer uitschuifbaar is, met een jib die ook nog eens vijf keer uitschuifbaar is. Dat resulteert in een 105 ton/meter kraan met een reikwijdte van bijna 25 meter. Verder is er een complete RVS kastenwand achter de laadkraan geplaatst die kan worden opgepakt en verwijderd indien nodig. Op verzoek heeft deze Arocs een additioneel innerliner chassis gekregen waardoor er een zware steunpoot aan de voorzijde kan worden bevestigd. Deze zorgt niet alleen voor meer stabiliteit bij kraanwerkzaamheden, maar ook dat de kraan voor de cabine een zware lading kan optillen.