Volgens Mercedes-Benz is het ontwerp van de nieuwe Accelo geïnspireerd op de eActros 600 en de nieuwe Actros L. Ontwerpers hebben niet alleen goed naar de ProCabin gekeken, maar hebben ook retro-elementen van de legendarische Mercedes-Benz L 1113, oftewel de ‘Kurzhauber’, verwerkt. De nieuwe Accelo combineert de meest futuristische cabine dus met retro-elementen.
Het resultaat is een… bijzondere vrachtwagen, om het zo maar te zeggen. Zeker met de chroomstrip bij het logo, in combinatie met de erg aanwezige dagrijverlichting en richtingaanwijzers. De kleine ronde koplampen vallen bijna weg in het geheel. De cabine lijkt overigens op die van de FUSO Canter, uiteraard ook een Daimler-product, maar is het toch niet. Het is een lokaal ontwikkeld product.
Voor ons is de Accelo onbekend, maar in Zuid-Amerika wordt dit type al sinds 2003 verkocht. Hij is erg populair, met al meer dan 100.000 verkochte exemplaren. Het model is technisch sterk verwant aan de Atego. Onder de cabine ligt de OM 924 LA Bluetec 5 met 163 pk, gekoppeld aan een handbak of de PowerShift 3 automaat. De Mercedes-Benz Accelo is verkrijgbaan in 9-, 11- en 14-tons uitvoeringen.