Nieuws
10-10-2017 | Door Iep van der Meer

Het nieuwe regeerakkoord is er nog niet heel duidelijk over, maar linksom of rechtsom gaan we, ook in ons land tol betalen. Eerder al werd het Eurovignet teruggefloten door Europa. Betalen per periode is niet volgens de regels, dat moet voortaan per kilometer.

Op zich is daar niks op tegen, want het geldt immers voor iedereen, en als dat tot een verhoging van de kilometer kostprijs leidt dan zal dat verrekend moeten worden in de tarieven. Het is alleen de vraag wat voor systeem we gaan toepassen. Tot nu toe vaart ieder land zijn eigen koers waardoor we een ware wildgroei aan tolkastjes achter de ruiten zien verschijnen. De Duitse mautkast, het Belgische kastje en de Oostenrijkse, Tsjechische en noem maar op. 

Afgelopen week reed ik een truck van Spanje terug naar Nederland en toen viel me op hoe geniaal de Fransen en de Spanjaarden dat geregeld hebben. Het systeem met die tolpoortjes is wat middeleeuws, dat geef ik toe maar met één minimaal klein plastic kastje achter de voorruit zwiepen alle tolpoortjes keurig open. Zowel in Frankrijk als in Spanje, en dat is meer eenheid dan in de rest van het Verenigd Europa! 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
20-05-2025
Scania Super 11 engine (3)

Scania komt met de Super 11 motor

Opvallend nieuws van Scania, namelijk een nieuwe dieselmotor! Het merk zei ooit dat de 13 liter Super motor de laatste…
Nieuws
19-05-2025
Nadort16-1400

100 jaar D.G.v.d. Nadort Transport gevierd!

D.G.v.d. Nadort Transport uit Dordrecht bestaat al honderd jaar en wil niks weten van stoppen of overnames.…
Nieuws
19-05-2025
TiN1 (960 x 720)

Geslaagde bijeenkomst Transport in Nood

Zelfs als je alles goed doet, krijg je als transporteur nog steeds boetes, zo bleek tijdens de bijeenkomst van…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.