Van de nieuwe generatie Scania trucks hebben we nog weinig klanten gezien voor de P-Serie. Maar ook hier heeft Scania nu een eerste slag geslagen. Over een periode van twee jaar gaat De Winter Logistics haar wagenpark uitbreiden met Scania’s. De eerste vijf nieuwe trekkers met nieuwe trailers zijn onlangs afgeleverd en de vier motorwagens worden aankomende weken geleverd. De voertuigen zijn uitgerust met de lage P-cabine en de 13-liter 410 pk SCR-only motor.
De keuze voor de nieuwe Scania’s volgt na een praktijktest. "Gedurende een jaar heeft De Winter zowel een trekker als een bakwagen demo in gebruik gehad. Het rijcomfort en het lage brandstofverbruik hebben daarna de doorslag gegeven. De lagere CO2 uitstoot van de moderne trucks helpt ons bij het realiseren van onze MVO-doelstellingen."
De totale order van negentien voertuigen omvat zowel trekkers als bakwagens. De trekkers zijn alle uitgerust met de P-slaapcabine en de 410 pk SCR-only motor. De bakwagens krijgen de P-dagcabine en de 360 pk 9-liter motor eveneens SCR-only. De cabines hebben alle de normale dakhoogte en bieden de chauffeurs een mix van comfort en veiligheid. De P-cabine verdiende de voorkeur vanwege het zicht rondom en het verkleinen van de dode hoek. De Winter opereert als specialist in agrologistiek veel op veilingterreinen en andere locaties waar optimaal overzicht belangrijk is.
De nieuwe trucks zijn alle ‘connected’ en bieden De Winter de nodige beheersinformatie om de inzet van de trucks zo duurzaam mogelijk te maken. Bij de aflevering van de vrachtauto’s maakt het bedrijf gebruik van de gratis chauffeurstraining van Scania.
De Winter Logistics beschikt over een eigen vloot van 70 trekkende eenheden en biedt werk aan ca. 275 medewerkers.