Dankzij de nieuwe wetgeving mogen trucks voortaan wat langer zijn dan voorheen, wat een langere cabine mogelijk maakt. De gestroomlijnde vormgeving is echter vooral bedoeld voor meer veiligheid en een betere efficiency. Bij Scania lijkt het er op dat de aanpassingen minimaal zijn. Dat kan, doordat de Scania cabine nu ook al taps toeloopt naar voren. Aan de gecamoufleerde truck te zien wordt de voorbumper wat verder naar voren gebracht, en helt de grille iets achterover. Met die wijziging mag de verlengde slaapcabine dan ook toegepast worden in combinatie met een 13,60 meter trailer.
De nieuwe dieselversie van de Actros
Ook bij Mercedes-Benz zijn ze druk met die nieuwe, Europese regels. De onlangs geïntroduceerde eActros 600 voldoet daar aan, en aan de gespotte truck te zien wordt de diesel versie precies zo. Je zou misschien een bovengrille verwachten, maar dat lijkt niet nodig te zijn zo te zien. En ja, het is wel degelijk een diesel. Kijk maar naar de tanks!