Nieuws
21-05-2021 | Door Iep van der Meer

Van een nieuwe CAO in het beroepsgoederenvervoer is nog geen sprake. Maar bonden en werkgevers hebben een voorstel dat voor de bonden de moeite waard is om aan de achterban voor te leggen.

Na de acties verspreid over het land, hebben de werkgevers de bonden uitgenodigd voor nieuw overleg. Daarbij stelden de werkgevers voor om een CAO voor twee jaar af te sluiten, ingaande op 1 januari 2021, dus met terugwerkende kracht en eindigend op 31 december 2022. Op 1 juli 2021 zouden de lonen dan met drie procent verhoogd kunnen worden en op 1 januari 2022 nog eens met drie procent.  Daarnaast is afgesproken om een plan te ontwikkelen voor vervroegd uittreden voor medewerkers die zwaar werk verrichten. Vervroegd uittreden wil zeggen voordat de AOW-leeftijd is bereikt. Dit is niet gratis, het zou een heffing van een half procent betekenen op het brutoloon.

Standkachel

Of elke truck van een standairco moet worden voorzien is nog niet afgekaart, maar partijen zouden het ook hier bijna over eens zijn. Dit geldt ook voor een onderzoek naar de fysieke belasting bij het werken met rolcontainers.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
03-07-2025
Opijnen1 (960 x 640)

Van Opijnen overgenomen door Thomassen

Wederom een flinke overname: Van Opijnen uit Deventer wordt overgenomen door de Thomassen Groep.
Nieuws
03-07-2025
TRATON_FamilyPortrait_CMD_4K_3zu2 (960 x 640)

Traton voegt zijn merken meer samen

Eén afdeling gaat de R&D doen voor Scania, MAN, International en Volkswagen samen.
Nieuws
03-07-2025
Elektrische DAF AB Noppert

DAF XF electric voor AB Texel / Noppert Beton

AB Texel Special Transport zet een DAF XF electric 350 in voor klant Noppert Beton in het Friese Eastermar.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.