Nieuws
11-01-2023 | Door Iep van der Meer

De nieuwe generatie van DAF is een groot succes. Sinds de introductie van de nieuwe XF, XG en XG+ in 2021 kwamen er in Eindhoven al 65.000 orders binnen. Wat dat doet met de marktaandelen is nog niet duidelijk, maar het is helder dat DAF behoorlijk stijgt in de statistieken.

Naast heel veel aandacht voor efficiency en het zicht rondom de truck was vooral de omvang van de cabines het grote nieuws. Door slim gebruik te maken van de nieuwste Europese wetgeving voor de afmetingen van trucks bieden de nieuwe modellen heel veel extra ruimte. Vooral de extra lange XG en XG+ modellen scoren hoge ogen.

Chauffeurstekort

Met het in heel Europa spelende chauffeurstekort willen werkgevers hun chauffeurs optimaal comfort en ruimte bieden onderweg. De extra lange cabines van DAF bieden het meeste ruimte van alle Europese truckmerken, en dat verklaart voor een groot deel de populariteit van deze modellen. Tot nu toe koos maar liefst 40% van de klanten bij de lange afstands modellen voor de lange XG cabine. 20% koos voor de XG+ cabine. Die is net zo lang, maar nog wat hoger waardoor er nog meer leef- en opbergruimte aan boord is. 40% van de Europese DAF klanten koos voor ‘standaard’ de XF cabine.

BIGtruck Cabinetest

In onze BIGtruck Cabinetest 2022 ging de DAF XG+ er dan ook met de winst van door. Het wachten is nu wanneer de andere truckfabrikanten met een antwoord komen op deze, grootste cabine op de Europese truckmarkt. Check hier de BIGtruck Cabinetest!

 

Klik hier voor BIGtruck Online Magazine!