Na de succesvolle introductie van de Iveco S-way worden nu ook de bouwvoertuigen van dit merk vernieuwd. Goodbye Trakker, welkom T-Way! Uiterlijk zijn de fraaie lijnen van de S-Way voortgezet, maar dan wel op een hele stoere manier die past bij dit segment.
De T-Way wordt leverbaar met een korte en een langere versie van de smalle cabine waarvan ook een hoog dak uitvoering leverbaar is. Opvallend is de stoere stalen bumper met een grote oploophoek. Opvallend daarbij is dat deze net zo breed is als bij de S-Way modellen. De trucks worden voorzien van negen tons voorassen en een nieuw ontwikkeld, luchtgeveerd tandemstel met standaard naafreductie. Door die constructie heeft de T-Way een grote bodemvrijheid. Dankzij de speciale constructie van de as ophanging bespaart Iveco 325 kilo. Iveco geeft hoog op over het chassis van 10 mm staal met extra stijfheid.
Als krachtbron staat de Cursor met een vermogen tot 510 pk onder de cabine, i maar ook de Cursor 11 motor is leverbaar. Beide in combinatie met de ZF TraXon 12- of 16 bak met speciale offroad software en een kruipversnelling. Voor de versies met een niet aangedreven vooras is er Hi-Traction hydrostatische voorwielaandrijving leverbaar. We hopen binnenkort de banden van de nieuwe T-Way goed vuil te maken tijdens een eerste rij-impressie.