Pepsico heeft vijf jaar op deze truck moeten wachten, ze bestelden er destijds meteen honderd. Aan het evenement van gisteravond in de VS valt op dat er wederom bijzonder weinig uitgelegd werd. Zo weten we nog niet wat het leeggewicht is van de trekker, tal van specificaties zijn nog onbekend en ook over de prijs nog geen woord. Pepsico gaat de Semi inzetten op de route tussen Modesto en Sacramento, een afstand van 87 mijl (139 km).
1000 Volt
In Europa beginnen aandrijflijnen die werken op 800 Volt gemeengoed te worden, maar Tesla zegt dat de Semi een systeem heeft van 1000 Volt spanning. Dat is nodig om de Semi weer snel op te laden, bij voorkeur met een MegaWatt charger. Daarvan moeten kabels en stekkers dan wel gekoeld worden. Bij Pepsico worden de eerste Megawatt Chargers opgebouwd. De bedoeling is in dit stadium om ervaring op te doen in de praktijk en uit te vinden of inderdaad de Semi in een half uurtje voor 70% opgeladen is.
Drie elektromotoren
De Semi deelt de architectuur van de aandrijflijn met de Model S en Model X personenwagens.
Klik hier voor het hele verhaal!