Ook op de IAA was Quantron te zien, maar niet met deze extra stroomlijn, die de TGX er weer net even anders uit laat zien. Quantron ziet het als zijn missie, om dit jaar nog waterstoftrucks te kunnen leveren in het zware segment. Daarmee wil zij eerder zijn dan de bekende merken en in theorie lukt dat ook. Echter ook voor Quantron geldt dat het nog niets verkocht heeft en dat het kort na de onthulling op zoek zegt te zijn naar partijen die bereid zijn om tenminste 200 miljoen in het startende bedrijf te investeren. Pas dan kan het bedrijf zich verder ontwikkelen.
Tot die tijd hoopt het bedrijf deze waterstoftruck aan de ‘man’ te brengen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het MAN TGX-chassis met een wielbasis van 3,9 meter. Klanten mogen dan uitgaan een bereik van tenminste 700 kilometer, een systeemvermogen van 420 kW/ 570 pk met een piekvermogen van 550kW/748pk. De truck kan tot 54 kg waterstof tanken en doet dat binnen twintig minuten, aldus Quantron. Deze stroomlijnvariant kan besteld worden op basis van de MAN GX-cabine. Leeggewicht en prijs zijn niet bekend, maar houd rekening met een truck die zes keer meer kost dan een diesel.
Nordic Version
Quantron biedt ook nog een Nordic Version aan, die tot 116 kg waterstof mee kan nemen, en die daarmee een bereik tot 1400 kilometer zou moeten kunnen halen. Het gaat dan om een drie-assig chassis dat op 44, 50 of 65 ton goedgekeurd zou kunnen worden.