Scania 770S voor Jeda Fence

Nieuws
23-03-2023 | Door Iep van der Meer

De vader van Jef Dauwen is gek van vrachtwagens en ook de vaste chauffeur in het bedrijf van zijn zoon, Jeda-Fence. Toen Luc Dauwen 60 werd, was het dan ook niet lang zoeken naar het perfecte verjaardagscadeau: een Scania 770 S!

Jeda-Fence uit het Belgische Laakdal is al vijftien jaar lang gespecialiseerd in het maken en plaatsen van hekken en poorten op maat, vooral bij B2B-klanten. Naast een vloot met bestelwagens voor de plaatsingsploegen heeft het bedrijf ook een vrachtwagen in dienst. “Die dient niet enkel om het materiaal te leveren, maar is meteen ook het uithangbord van de zaak,” zegt Jef Dauwen, die Jeda-Fence oprichtte. “Daarom gaan we ook altijd voor bijzondere modellen, zoals onze nieuwe Scania 770 S. En deze is extra speciaal, want we bestelden hem als cadeau voor de zestigste verjaardag van mijn vader, die onze vaste chauffeur is!”

Scania past bij ons imago

Jeda-Fence draagt kwaliteit en service hoog in het vaandel, en dat zijn dan ook de vereisten die Jef Dauwen stelt bij de keuze van een nieuwe vrachtwagen. “Scania past perfect bij het imago van ons bedrijf: kwalitatief hoogstaand, perfect afgewerkt en met bakken uitstraling. En dat geldt zeker voor onze nieuwe 770 S, die volledig in de kleuren van het bedrijf staat. De reacties onderweg liegen er niet om: dit is een juweeltje.”

Aangedreven liftas

De Scania 770 S van Jeda-Fence is uitgerust met een kraan en een containerlaadsysteem. “Daardoor kunnen we hem flexibel inzetten. Laden en lossen met de kraan en afhankelijk van de opdracht – hekken tot bij de klant brengen, een graafmachine transporteren of puin afvoeren – kunnen we snel wisselen van opbouw via het containersysteem,” zegt Jef Dauwen. “Dat betekent natuurlijk ook dat de opbouw op zich al een redelijk hoog gewicht heeft, en daarom kozen we voor een vierasser met aangedreven- en uitschakelbare lift-as en de sterkste V8. Hoewel we regelmatig ook een drie-assige aanhanger trekken, is 770 pk misschien wat overkill, maar zeg nu zelf: het geluid van die V8, het koppel en de uitstraling… zalig toch,” lacht Jef. “We zijn geen echte transportfirma en het verbruik is misschien niet onze eerste prioriteit, maar toch springt de V8 ondanks zijn enorme vermogen zuinig om met diesel. En dat is natuurlijk mooi meegenomen.”

De laatste nieuwe voor Luc

Jeda-Fence levert niet alleen poorten en omheiningen, het staat ook in voor onderhoud en herstellingen, vaak na aanrijdingen door vrachtwagens tijdens het laden en lossen. Maar dat is iets wat Jef Dauwen niet snel ziet gebeuren met zijn eigen vrachtwagen. “Mijn vader is een echte vrachtwagenliefhebber. We hebben ook oldtimer vrachtwagens, maar onze Scania 770 S is zijn nieuwe trots.” Bij het bestelproces ging Jef dan ook niet over één nacht ijs. “Omdat mijn vader 60 wordt en dus stilaan uitkijkt naar zijn pensioen, zeggen we wel eens tegen elkaar dat onze nieuwe vrachtwagen zijn allerlaatste wordt. Het moest en zou dus iets speciaals worden. Niet dat het een verrassing werd, want mij vader was bij elke van het bestelproces betrokken,” zegt Jef Dauwen.

Rondom luchtgeveerd

Luc Dauwen is bijzonder blij met het resultaat. “Mijn Scania 770 S is zalig om mee te rijden! Er zit ook letterlijk alles op en aan: elke mogelijke optie, een interieur dat volledig op maat gemaakt is en volledig luchtgeveerd rondom. Dat laatste zorgt niet alleen voor een topcomfort maar het is ook nuttig, bijvoorbeeld wanneer we moeten leveren op een werf met wat moeilijker terrein. Dan gaat hij gewoon in zijn hoogste stand en geraak ik praktisch overal door. Ik kan me geen betere laatste vrachtwagen inbeelden dan deze,” besluit Luc Dauwen!

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
03-01-2019
forestry.jpg

Scania: Een halve eeuw V8 motoren

Scania viert dit jaar het vijftig jarige bestaan van de V8 motoren. De eerste Scania V8 ooit was een LBT140, een truck…
Nieuws
14-01-2024
Hoitink Scania Torpedo (1)

Scania Torpedo Longline voor Hoitink

Van der Heijden Truckstyling heeft een unieke Scania Torpedo Longline aangepakt voor Walter Hoitink. Zo werd de truck…
Nieuws
15-08-2024
Heftruck3 (960 x 640)

Scania bij Heftruck Centrale: geen toeval meer

Een bewuste keuze: de Scania V8 van de Heftruck Centrale
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.