Volgens Scania staat vervoerders weinig meer in de weg om elektrische vrachtwagens in te zetten. Het laadgewicht, bereik, vermogen of laadsnelheid zijn geen belemmering meer, zo meent het Zweedse merk.
Volgens Scania staat vervoerders weinig meer in de weg om elektrische vrachtwagens in te zetten. Het laadgewicht, bereik, vermogen of laadsnelheid zijn geen belemmering meer, zo meent het Zweedse merk.
Scania doet erg zijn best om elk nadeel aan elektrisch rijden weg te nemen. Zo ontwikkelt het merk samen met leverancier Northvolt geheel eigen accu’s, die het in eigen huis in Södertälje samenstelt tot accupakketten. Deze accu’s hebben, in tegenstelling tot die van andere aanbieders, een rechte laadcurve. Hierdoor is de laadtijd veel beter voorspelbaar.
Volgens Scania moet je bij elektrische vrachtwagens anders denken. Je moet niet elke keer de accu helemaal vol laden, zo stelt men. Je moet kijken hoeveel kilometer je moet rijden, plus een marge. Op deze manier ben je veel minder tijd kwijt met opladen.
Scania Charging Access
Om het laden nog makkelijker te maken, biedt Scania een speciale service: Scania Charging Access. Hier betaal je geen extra kosten voor, maar geeft je wel toegang tot een laadnetwerk in 12 landen. Ongeacht bij welke laadpaal je laadt, voor de kosten van het laden krijg je van Scania een geconsolideerde factuur. Zo heb je niet met steeds andere aanbieders te maken.
Met services als deze en steeds betere elektrische vrachtwagens wil Scania elk nadeel van elektrisch rijden wegnemen. Met het huidige aanbod aan elektrische vrachtwagens gelooft Scania dat er nu al een geschikte fossielvrije oplossing is voor elke vorm van transport, uitgezonderd het echte langeafstandsvervoer.
Wil je meer lezen? Kijk dan op www.transportenmilieu.nl