Het transportbedrijf werd door de grootvader van de huidige eigenaar opgericht. Jan Auke en zijn vrouw Jolanda de Haan zijn sinds 2002 eigenaar en onder hun leiding groeide het bedrijf uit naar een omvang van vijf combinaties. Eigenaar Jan Auke de Haan: ,,Wij rijden meestal binnen Nederland met kalveren maar we komen ook steeds vaker in Duitsland. Dan loop je meteen tegen het gewicht van een combinatie aan, want een motorwagen met aanhanger is altijd zwaarder. Daarnaast werkt een oplegger veel sneller en efficiënter. Met een combi moet je altijd koppelen, eerst de truck lossen, dan weer aankoppelen en de aanhangwagen voor het dock zetten. Dat geldt overigens ook bij het laden en bij het schoonmaken van de laadbakken. Wij denken een grote efficiencyslag te maken door de inzet van deze nieuwe oplegger’’.
Volume veetrailer
Het volume van de nieuwe Finkl oplegger doet maar nauwelijks onder voor een combinatie. Met name de drie lagen belading draagt daar aan bij. Jan Auke: ,,Belangrijk is dat we met deze oplegger ook transporten langer dan 8 uur mogen doen, omdat er een type 2 keuring op zit. Deze Finkl oplegger is voorzien van de nieuwste techniek zoals ventilatie, beweegbare vloeren, een hefdak ,GPS en een verwarmd drinksysteem met spenen,drinknippels en drinkbakjes. We hebben ons uitvoerig laten informeren over de oplegger, en één punt is of we overal wel kunnen komen bij de boeren. Door te kiezen voor een liftas en een as die ontlast kan worden is de draaicirkel echter mooi klein’’. De Finkl oplegger werd geleverd door VAEX.
Scania R590
Toen er besloten werd dat er een oplegger aangeschaft ging worden vond Jan Auke dat daar dan ook een echte V8 voor moest. ,,Onze laatste Scania werd in 1985 aangeschaft bij Scania dealer Rinsma. Dat was een Scania 112H. Sindsdien kozen we voor een ander Zweeds merk maar ik wilde gewoon een V8. Aanvankelijk gingen we voor de R530 maar na wat onderhandelen werd het toch een 590 pk uitvoering’’. De Scania R590 Highline is uitgerust met de nieuwe Scania versnellingsbak, met intarder en het luxe interieur. Desondanks kreeg de trekker nog een upgrade door Supervkdesign in Harkema. De trekker werd in ‘Oldskool’ look opgebouwd en gespoten. De, volledig luchtgeveerde Scania heeft een schotelhoogte van 105 cm in verband met de volume veetrailer. De trekker werd afgeleverd door Rinsma Scania in Drachten.