De nieuwe Scania is voorzien van luxe inrichting en extra accessoires. Geurts koos onder andere voor een fraai lederen interieur, koelkast, dubbele PTO, 10-tons vooras en omvormer. De haakarm en kraan werden geplaatst door RN Transporttechniek in Veldhoven. “Met een afneembare kraan ben je, wanneer je maar één auto hebt, net iets flexibeler dan met een vaste,” verklaart Geurts over de Palfinger Epsilon autolaadkraan.
Extra paar ogen
Ook werden er extra lampen en camera’s gemonteerd, die volgens Geurts vooral in stedelijke gebieden geen overbodige luxe zijn. “In steden als Düsseldorf en Mönchengladbach, waar we veel komen, is iedere extra paar ogen welkom. Hiermee hebben we veel meer overzicht,” doelt hij op de camera’s, die hij tevens nodig heeft voor het af- en ophangen van de kraan. De bullbar, koplamp roosters en donkergroene kleur, waarmee de containerauto naadloos in zijn omgeving opgaat, geven de R-Serie een stoer uiterlijk. De Scania is precies geworden zoals Geurts in zijn hoofd had. “Een nieuwe truck is niet iets wat je iedere dag koopt. Zeker niet wanneer je er relatief weinig kilometers mee maakt, zoals ik. Juist daarom wilde ik het goed aanpakken.”
Uit de hand gelopen hobby
Bo Geurts heeft, zoals hij het zelf omschrijft, een bijzondere loopbaan achter de rug. Als 16-jarige jongen start hij als designer van websites en logo’s, terwijl hij ’s nachts vrachtwagens laadt en lost bij een transportbedrijf. Na een overstap naar het internationaal transport komt hij toevallig in aanraking met de bomenwereld. Een zaag is snel gekocht en wanneer die hobby uit de hand loopt, richt hij een eigen bedrijf op. In eerste instantie naast zijn baan als chauffeur, maar als dat niet meer te combineren is, gaat hij er helemaal voor. Geurts Boom & Groen verzorgt en rooit bomen in Nederlandse en Duitse stedelijke gebieden in opdracht van overheidsinstanties en bedrijven en in mindere mate voor particulieren.