Nog meer nieuws van Scania: Het Zweedse merk komt met een nieuwe hybride-aandrijflijn, GE 281 geheten. Dit systeem werkt samen met een zeven- of negen liter verbrandingsmotor van Scania en biedt nieuwe mogelijkheden voor het creëren van vrijwel fossielvrije transportoplossingen voor zware vrachtwagens met een veeleisende carrosserie-opbouw.
Scania’s nieuwe hybride aandrijflijn is intern ontwikkeld volgens de modulaire filosofie van het bedrijf. Door twee elektromotoren aan elkaar te koppelen en ze samen te voegen met essentiële onderdelen van Scania's nieuwste (2020) generatie van Opticruise versnellingsbakken, is iets echt nieuws en opmerkelijks gecreëerd, de GE281, een elektrische aandrijving met een naadloze vermogensoverdracht en capaciteit voor GVW's tot 36 ton zonder ondersteuning van de verbrandingsmotor. Maar het werkt ook andersom: aangezien de elektrische aandrijving de verbrandingsmotor altijd ondersteunt bij het wegrijden en accelereren, kan de verbrandingsmotor zowel qua volume als vermogen worden verkleind. Hybridisatie betekent brandstofbesparingen tot 40% in stedelijke gebieden in vergelijking met traditionele aandrijflijnen, aldus Scania.
" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor alle bijzonderheden!