Schmitz komt terug met containerchassis

Nieuws
25-01-2019 | Door Tim de Jong

Europees marktleider Schmitz Cargobull herintroduceert een lijn containerchassis in het traileraanbod. In 2014 trok Schmitz zich uit dit marktsegment terug. Vragen van klanten en groei in het segment containervervoer hebben Schmitz doen besluiten dit type trailer weer in het aanbod op te nemen. De containerchassis worden in de fabriek in Turkije gebouwd.

Schmitz lijkt zich goed te hebben gericht op de containerpraktijk die met name in Rotterdam en omstreken aan de orde van de dag is. In eerste instantie komt Schmitz met een universeel, multifunctioneel verstelbaar chassis dat geschikt is voor 20 voet tot en met 45 voet. Om de uitschuifbare voorkant van het chassis te vergrendelen, komt Schmitz hier met het Multilock vergrendelsysteem. We stellen ons voor dat dit chassis het best voor de Nederlandse markt geschikt is.

Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele verhaal. 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
18-05-2025
Iris Pelle-2-1400

Iris rijdt dubbelbemand met Joep

Iris Pelle rijdt dubbelbemand met haar hondje Joep. Dat doen ze met een Scania R450 Topline. Een truck die al ruim 1,2…
Nieuws
16-05-2025
Scania 770 S 14x4 MPG crane (1)

Scania 770S met 450 Ton/Meter kraan

Het wordt steeds gekker met truck- gemonteerde kranen, want een autolaadkraan kun je dit niet meer noemen. Het Deense…
Nieuws
16-05-2025
DAF XG+ Kings Danmark (5)

The Kings Transport kiest DAF

The Kings Transport, kortweg TKT uit het Deense Lejre heeft een nieuwe DAF XG+ laten opbouwen door Lavmands A/S. 
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.