Schmitz komt terug met containerchassis

Nieuws
25-01-2019 | Door Tim de Jong

Europees marktleider Schmitz Cargobull herintroduceert een lijn containerchassis in het traileraanbod. In 2014 trok Schmitz zich uit dit marktsegment terug. Vragen van klanten en groei in het segment containervervoer hebben Schmitz doen besluiten dit type trailer weer in het aanbod op te nemen. De containerchassis worden in de fabriek in Turkije gebouwd.

Schmitz lijkt zich goed te hebben gericht op de containerpraktijk die met name in Rotterdam en omstreken aan de orde van de dag is. In eerste instantie komt Schmitz met een universeel, multifunctioneel verstelbaar chassis dat geschikt is voor 20 voet tot en met 45 voet. Om de uitschuifbare voorkant van het chassis te vergrendelen, komt Schmitz hier met het Multilock vergrendelsysteem. We stellen ons voor dat dit chassis het best voor de Nederlandse markt geschikt is.

Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele verhaal. 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
03-07-2025
Opijnen1 (960 x 640)

Van Opijnen overgenomen door Thomassen

Wederom een flinke overname: Van Opijnen uit Deventer wordt overgenomen door de Thomassen Groep.
Nieuws
03-07-2025
TRATON_FamilyPortrait_CMD_4K_3zu2 (960 x 640)

Traton voegt zijn merken meer samen

Eén afdeling gaat de R&D doen voor Scania, MAN, International en Volkswagen samen.
Nieuws
03-07-2025
Elektrische DAF AB Noppert

DAF XF electric voor AB Texel / Noppert Beton

AB Texel Special Transport zet een DAF XF electric 350 in voor klant Noppert Beton in het Friese Eastermar.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.