Dankzij Custom Tailored Trucks (CTT) kan Mercedes-Benz naast standaard vrachtwagens ook speciale voertuigen af-fabriek aanbieden. Bij CTT worden vrachtwagens aangepast aan de wensen van de klant. Denk hierbij aan zware bouwvoertuigen of zwaartransporttrekkers. Normaal gaat het om Actros, Arocs en Atego modellen, maar dit keer staat er een vreemde eens in de bijt.
In de werkplaats van CTT in Molsheim, Frankrijk, staat namelijk een Mercedes eEconic. Deze volledig elektrische vrachtwagen met een lage-instapcabine is bestemd voor een bedrijf in Australië, waar hij opgebouwd gaat worden als vuilniswagen. Het is de eerste eEconic uit een serie van tien stuks. Voor de elektrische vrachtwagen naar de andere kant van de wereld reist, moet hij wel eerst flink verbouwd worden.
In Australië zijn de voertuigeisen namelijk een stuk anders dan in Europa. Dankzij een verschillende rekenmethode zou een standaard eEconic maar heel weinig lading mogen meenemen in Australië. Om te zorgen dat de eEconic huisvuilwagen genoeg mag vervoeren, verlengt CTT het chassis van 4 naar 4,6 meter. Bovendien wordt de enkele sleepas vervangen door een dubbele. Hierdoor mag de eEconic volgens Australische wetgeving drie ton extra lading meenemen.