Thijs Logistiek gaat voor de Scania P360

Nieuws
09-05-2018 | Door Iep van der Meer

Thijs Logistiek uit Weert kocht onlangs maar liefst acht nieuwe Scania's van het model P360. Het gaat hierbij om de 'New Generation' modellen, compleet met slaapcabine met wat ze bij Scania nu het 'normale' dak noemen. De trucks zijn voorzien van de vijf- cilinder dieselmotor met 360 pk.

Die dakhoogtes daar is nog wat onduidelijkheid over sinds Scania de namen veranderde. Bij de vorige generatie had je het standaard lage dak, de iets hogere Highline en de Topline modellen. Die laatste naam is vervallen, en de Highline is nu dus de hoogste. Het model daar onder, dus wat we vroeger de Highline noemden, wordt nu aangeduid als het 'normale' dak. Daarin passen overigens nog steeds die daklampen. Voor wie over de cabine heen wil laden, bijvoorbeeld met heipalen of in het autotransport is er ook nog een laag dak versie. Thijs Logistiek koos dus voor het normale dak, en daarmee hebben de chauffeur verrassend veel ruimte in hun P- slaapcabine.

Bij Thijs Logistiek is men er steeds meer van overtuigd dat de Scania P-cabine de beste auto is voor het werk dat het bedrijf doet. “De fijnmazige distributie is écht topsport,” vertelt Verschuuren. “Wij rijden voornamelijk stukgoed en doen ook veel bouwlogistiek. Zo brengen wij verf en installatiemateriaal naar bouwplaatsen, maar ook lengtegoederen als elektriciteitsbuizen. In ons werk is een lage in- en uitstap heel belangrijk want de chauffeurs krijgen dagelijks zo’n 25 adressen mee. Ook komen de jongens op allerlei plaatsen waar je eigenlijk helemaal niet met een truck wilt zijn. Op die plaatsen is een goed zicht rondom en de spiegelbezetting nóg belangrijker dan anders en daar scoort die P-cabine heel goed. Wij rijden met citytrailers, maar ook wel in een gewone twee-assige 13.60 opleggers. Dat maakt de inzet van extra camerasystemen lastig, maar wij blijven zoeken naar oplossingen want je wilt je mensen zo prettig en veilig mogelijk laten werken.”

Dat is ook de reden waarom Thijs koos voor een slaapcabine en een 360 pk motor. “Dat vermogen is meer dan de genoeg want wij rijden nooit zwaar. En verder vind ik dat iedereen een goede werkplek nodig heeft. De lange versie van de P-cabine combineert compacte buitenmaten met een écht bed en dus veel ruimte voor een distributiechauffeur. Samen met een prima stoel en wat plezierige extra’s als bijvoorbeeld een regensensor zorg je er zo voor dat je mensen optimaal kunnen presteren. Goed materieel draagt bij aan de rust en het overzicht van de chauffeur en dat is goed voor zijn zelfvertrouwen en het plezier in zijn werk. Ons motto is niet voor niets ‘Thijs bezorgt het plezier!’ Daarin heeft de chauffeur een belangrijke rol.” Verschuuren maakt daar bij wel de kanttekening dat zijn ervaring met de P-cabine natuurlijk nog voor het oude type geldt. “Hoe de NGS in de praktijk uitvalt, weten we nog niet. Maar de nieuwe ziet er veelbelovend uit en op dat punt heeft Scania wat ons betreft een naam hoog te houden.”

 

Een andere reden waarom Thijs steeds meer Scania’s koopt, is het goede contact met de dealer in Someren. “Dat geldt niet alleen voor de werkplaats maar voor het hele servicepakket. Zo is brandstof bij ons een ding en daar helpt het Fleet Management System van Scania ons met wekelijks een nauwkeurige uitdraai op chauffeursniveau. Alle Scania’s zijn standaard connected. Samen met de verschillende trainingen heb je dan een goed pakket om je mensen scherp te houden. Ook met Scania Finance hebben we goede ervaring. We hebben deze acht voertuigen in op Financial Lease basis. Het liefst kopen wij natuurlijk, maar gezien de slechte tijd die net achter ons ligt, zorgt Scania zo voor een prima oplossing.”

 

 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
15-05-2024
Logistiek_onderzoek (960 x 540)

Ruim de helft van de medewerkers in logistiek wil ander werk

Medewerkers in de logistiek zijn ontevreden over hun werk, blijkt uit onderzoek
Nieuws
22-10-2017
NielsRAI_9-1400.jpg

De logistiek rondom de MobiliteitsRAI

Bij zo'n de MobiliteitsRAI komt nog heel wat logistiek kijken. Onze trailer bijvoorbeeld stond prominent voor de…
Nieuws
14-08-2018
vanmrooijen2-1400.jpg

Mercedes trucks voor Van Rooijen Logistiek

Mercedes-Benz maakt een comeback in het wagenpark van Van Rooijen Logistiek BV in Eindhoven. Vorig jaar werd…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.