Logistiek dienstverlener voor de bouw Maurang in Helvoirt zette recent twee nieuwe Scania S450 4x2 op de weg. Het zijn de eerste Scania’s voor Maurang van het nieuwe type. “Ik heb ze gekocht omdat mijn chauffeurs hun werk graag met een Scania willen doen. Omdat ik veel goede berichten over de nieuwe generatie gehoord heb, gaf mij dat voldoende vertrouwen deze keer voor Scania te gaan,” vertelt eigenaar directeur Maurice Verbeek.
“Als Maurang Transport zijn wij een logistieke partner voor de bouw,” vertelt Maurice over zijn bedrijf. “Wij vervoeren allerhande materialen van stenen tot los gestort en van rioolbuizen tot voorgespannen beton en bulk voor de grootste betonfabrikanten in Nederland en België. Mijn vader is daarmee 55 jaar geleden begonnen en op een gegeven moment hebben mijn zus Angelique en ik het stokje overgenomen. Dat vindt je terug in de naam Maurang. En hoewel mijn zus inmiddels uit het bedrijf is, hebben we die naam natuurlijk gehouden. We hebben ook nog steeds het karakter van een familiebedrijf. Er werken bij ons totaal 45 mensen in Helvoirt en bij onze vestiging in Poppel (België). We hebben met deze twee nieuwe Scania’s nu 40 trekkende eenheden en 60 opleggers.”
Dat karakter van een familiebedrijf is ook één van de redenen dat Verbeek gehoor gaf aan de vraag van zijn chauffeurs Scania’s te kopen. “Onze chauffeurs zijn heel verweven met het bedrijf. Het zijn ook vaklui. Ze moeten veel productkennis hebben en ook het werk op een bouwplaats vergt de nodige vaardigheden. Daar komt nog bovenop dat veel van ons materieel niet alleen vervoert, maar ook knijpt, hijst, rolt of blaast. Mensen die goed met al die apparatuur overweg kunnen, zijn schaars. Dus wil ik ook rekening houden met hun wensen. Al is het niet zo dat bij ons een chauffeur altijd precies krijgt wat hij vraagt. Maar ik zal het wel zoveel mogelijk meenemen. Het is een wisselwerking die loont. Zo blijft de kennis binnen het bedrijf en wordt de ervaring alleen maar groter. Er is dan ook nauwelijks verloop. Het gros van onze chauffeur werkt al 10-15 jaar voor ons. Maar er zijn ook mannen die hier al meer dan 25 jaar rijden en ik heb er zelfs met meer dan 40 dienstjaren!”