Amper drie jaar na de introductie van de Renault Trucks T- serie komt er een belangrijke upgrade met onder meer een predictive cruise-control.
Het 2016 model van de T- serie ondergaat een afslankkuurtje waardoor de trucks ruim honderd kilo lichter worden. Verder komt Renault Trucks met een predictive cruise control onder de naam Optivision. Dit is een systeem wat werkt op basis van GPS data. Naar verwachting zal Renault Trucks daarin Volvo volgen met het I-See systeem wat ook GPS gebaseerd is.
Renault Trucks zet in op een verlaging van het verbruik van 2% door toepassing van het predictive systeem. Andere vernieuwingen betreffen onder meer een extra spoiler onder de voorbumper, een nieuwe dakspoiler en een nieuwe aandrijfas met verbeterde luchtvering.
De DTI 11 en DTI13 motoren zijn verbeterd en hebben een nog efficientere verbranding. Zo is er een geheel nieuw ontwikkeld Common Rail systeem voor de 13 liter motor. Het zal ons niet verbazen als dit ook door Volvo wordt geintroduceerd binnenkort. De belangrijkste Volvo motor is immers de zelfde 13 liter krachtbron en Volvo is de laatste die nog geen Common Rail toepast voor Euro-6.
Met de introductie van de nieuwe generatie motoren is Renault Trucks volgens eigen zeggen klaar voor de volgende emissie stap, Euro-6 stapje C. Dit wordt vanaf 31 december van dit jaar verplicht.