Vorig jaar werd de 23-jarige Mitchel van den Brink nog derde in het eindklassement. Dit jaar eindigde hij samen met monteur Jarno van de Pol en navigator Moises Torrallardonda dus een plaatsje hoger. Dankzij een tweede plaats in de laatste etappe in Saudi-Arabië bleef Van den Brink grote concurrent Ales Loprais voor. In deze editie van de Daker Rally boekte Van den Brink drie dagzeges. Het was niet genoeg om Macik van de troon te stoten. De Tsjech won de rally voor de tweede keer op rij.
Iveco deed in de Dakar van 2025 goede zaken. De volledige top-8 is bezet door de Powerstar van Iveco. Die zijn er eigenlijk in twee smaken. De trucks die gebouwd zijn door MM Technology van Macik en de, uiterlijk identieke trucks die door De Rooy gebouwd zijn. Zowel Mitchel als Macik reden met een MM Technology Iveco.
Kees Koolen, ook met een MM Technology Iveco werd 5e. Martin van den Brink, ook met een MM Iveco werd 6w in het eindklassement. De snelste De Rooy Iveco was die van Zala op een 5e positie algemeen. 8e werd het Fried van der Laar team met Anja van Loon. William de Groot kwam met zijn De Rooy Iveco als tiende uit in het eindklassement.
Iveco oppermachtig
De eerste niet-Iveco in het eindklassement is de Tatra van Vratny op plaats 9, waarmee Iveco zich oppermachtig mag noemen in de Dakar. Niet geheel verbazend spelen de Russen geen enkele rol meer in de Dakar Rally. Zij waren met Kamaz ooit oppermachtig maar sinds de sancties tegen Rusland mogen zij niet meer meedoen. Het zou wel leuk zijn om te zien hoe de krachtsverhoudingen nu liggen tussen de snelle Iveco's en de Kamaz trucks.