Ruitenvisie heeft een nieuwe vierassige Scania in gebruik genomen. Van de vier assen sturen er drie en deze Scania, een R450 8x2*6, is voorzien van een flinke kraan.
De combinatie is door Vlarotech (vestiging Benningbroek) gebouwd in samenwerking met Scania Regio Noord West (vestiging Zwaagdijk). De nieuwe kraan, en HMF9520 + Jib is voorzien van dubbele loadsense pompen om vlot en nauwkeurig te kunnen draaien en met kleurendisplay afstandsbediening te bedienen. De achterzijde kan uitgeschoven worden om zo meer ruimte te creëren voor het transport. Alvorens het bouwen is de Scania R450 met HYVA Nederland compleet in 3d uitgewerkt door Vlarotech. Het zilver en rood spuitwerk is verzorgd door R&B autoschade te Zwaagdijk.
Inzet
Ruitenvisie kan met deze autolaadkraan het kozijnwerk inclusief beglazing transporteren vanuit de montagehal naar een bouwlocatie, of het transport uitvoeren van losse ruiten (op glasbokken) of kozijnwerk voor plaatsing op de bouwlocatie. Het hijsen en manoeuvreren van de losse ruiten gebeurt met behulp van een glaszuiger en evenaar als contragewicht. Met deze HMF autolaadkraan kan Ruitenvisie een totaalpakket aanbieden en ontzorgen hiermee onze opdrachtgevers.
Het leeggewicht van de Scania bedraagt 26,22 ton, er resteert een laadvermogen van 10,78 ton. De Scania is 10,56 meter lang en heeft een uitschuifbare achterzijde.
Zwaardere kraan
RuitenVisie verzorgt allround montage van glas en kozijnen. Van ramen en puien tot aan een complete gevel of glazen brug. Met een 40-koppig team van calculators, timmermannen, metselaars, glaszetters, projectleiders, uitvoerders en administrateurs realiseert het bedrijf elke opdracht waar glas bij komt kijken. Het wagenpark bestaat uit 15 werkbussen en een zware autolaadkraan. Dit was een DAF CF 80 ton/meter autolaadkraan, maar deze is nu vervangen door de nieuwe Scania R450, met zwaardere kraan.