Bij dit bedrijf is DAF al lang de huisleverancier. In de regel rijdt KLG drie jaar met de nieuwe trucks. Het doel wat we ons voor 2025 hebben gesteld om onze CO2-uitstoot met 15% te verminderen, hebben we al behaald. De dieselmotoren van de Nieuwe Generatie DAF, met onder andere het XG+ model, zorgt voor een lagere CO2-uitstoot”, zegt Johan Cuijten, van KLG Europe. Ook de veiligheid onderweg gaat er nog verder op vooruit door onder andere de grotere ruiten en het digitale camerasysteem.”
KLG Europe stelt ook dat het het personeel het nieuwste van het nieuwste wil meegeven voor het werk onderweg. “Wederzijds respect en waardering zijn de punten waarmee je collega’s aan je bindt. De sleutels van de eerste nieuwe trucks hebben we uit blijk van waardering dan ook uitgereikt aan de chauffeurs welke het langste bij ons in dienst zijn. Een mooi gebaar wat heel tekenend is voor KLG, je ziet meteen hoe de organisatie in elkaar steekt. Wij vinden het belangrijk dat onze chauffeurs een goede werkplek hebben. KLG heeft bewust voor de grootste uitvoering XG+ gekozen vanwege de extra grote binnenruimte van de cabine. Hierdoor wordt er nog meer comfort gegeven aan de werkplek van onze chauffeurs,” zegt personeelsmanager Bianca Arens.