De Scania verliet de fabriek als luchtgeveerde 8x2. Veldhuizen Trucks paste het chassis aan en verplaatste de gestuurde naloosas naar achteren om een wide-spread tandemstel te creëren. Ook de voorassen werden aangepast. De Scania is nu voorzien van twee 10-tons voorassen, een 11,5-tons aangedreven as en een 10-tons gestuurde naloopas. Dankzij de aanpassingen is het laadvermogen 4,5 ton meer dan voorheen: het GVW bedraagt 41,5 ton.
Hiab Frameworks uit Meppel ontfermde zich over de laadbak en bouwde een flinke Hiab IQ.1188 Hipro 110 ton/meter autolaadkraan op. Hiervoor werd een zwaar subframe opgebouwd, alsook voorafstempeling. Voordeel is dat Hiab Frameworks de complete montage voor zijn rekening nam, zodat Van der Sluis slechts met één leverancier van doen had.
Het resultaat mag er zijn. Dankzij de bijzondere kleurstelling van Van der Sluis Transport is deze Scania R500 Super om door een ringetje te halen. Rondom is de laadbak voorzien van allerlei kisten voor het opbergen van ladingzekering- en hijsmaterialen. Ook is de laadbak aan weerszijden voorzien van uitschuifbare ladders.