De LZV rukt op in Europa en gelukkig lijken steeds meer landen te begrijpen dat je dan wel 60 ton moet toestaan. Na België lijkt nu ook Spanje zich warm te lopen en dat is een prachtige ontwikkeling. Het grote land leent zich er heel goed voor door de enorme afstanden.
Met Scandinavië, Nederland, België en nu Spanje ziet de toekomst er goed uit voor de 60 tons LZV in Europa. Ook Duitsland is om, al blijft het totaalgewicht daar beperkt tot slechts 40 ton. Helaas voor veel vervoerders ligt er tussen België en Spanje nog een heel groot land waar ze er nog niks van willen weten. Wellicht dat enige druk vanuit Brussel daar wat aan kan doen in de toekomst.
Intussen rijdt Logistiek dienstverlender XPO inmiddels met een 60 tons LZV tussen Barcelona en Valencia. Het bedrijf ziet hier kans om in een hele dikke goederenstroom enorm veel CO2 uitstoot en brandstof te besparen op jaarbasis. Overigens lopen er in Spanje ook al proeven met zogenaamde A-Double combinaties van één trekker met twee trailers. Lees er alles over op " target="_blank" rel="noopener noreferrer">www.trailertotaal.nl!