Zelf bouwmaterialen leveren met een nieuwe Renault C

Nieuws
30-06-2022 | Door Tim de Jong

Groothandel J&W Bouwpartners heeft zijn eerste truck in gebruik genomen. Het bedrijf uit Wouwse Plantage koos na een uitvoerige oriëntatie voor een Renault Trucks C 430 8x2 met autolaadkraan. Het feit dat de truck naar de wensen van J&W Bouwpartners kon worden gespecificeerd en de goede begeleiding door dealer Bluekens Truck en Bus waren doorslaggevende redenen om voor een Renault te kiezen.

J&W Bouwpartners zet de truck in voor distributie van bouwmaterialen. “Voorheen besteedden we dat uit, maar nu gaan we dat grotendeels zelf doen omdat onze vaste transporteur stopt”, zegt directeur-eigenaar Jan van Limpt.  In de zoektocht naar een geschikte truck vergeleek Van Limpt verschillende merken. “Aangezien we geen vergelijkingsmateriaal hadden, begin je zo’n traject met heel veel vragen. Juist dan heb je behoefte aan een dealer die met je meedenkt en adviseert. Bluekens Truck en Bus en Renault Trucks hebben dat uitstekend ingevuld. Zo kregen we de kans om met een Renault (demo)truck te rijden, tot vreugde van de chauffeur. Wat ons opviel: de ruime cabine, het fraaie dashboard, de comfortabele chauffeursstoel en het verstelbare stuur. Deze factoren gaven uiteindelijk de doorslag om voor een Renault te kiezen.”

Logische route

“De bouwmaterialen die we vervoeren, variëren nogal qua gewicht en afmeting. Dat loopt uiteen van zware pallets golfplaten en balken hout tot EPS-isolatie, wat bijna niets weegt. We hebben gekozen voor een 8x2-variant. Daardoor hoeven we bij het laden minder rekening te houden met wat waar komt te staan en kunnen we bij het bezorgen een logische route rijden, in plaats van de routeplanning baseren op de lading.”

Compleet

De nieuwe Renault Trucks C is voorzien van Optidriver XTREM (versterkte versnellingsbak) en een versterkt chassis, luchtgeveerde cabine, Roadpad+ met TomTom trucknavigatie en extra verlichting op het dak en camera’s voor optimaal zicht. AVT uit Roosendaal verzorgde de opbouw van de open laadbak en de 18 tonmeter autolaadkraan. “De afstemming tussen alle partijen was goed, we zijn in het hele traject goed meegenomen, met een complete truck als eindresultaat.”