Belgische boetes ook voor Belgen!

Blog
29-08-2017 | Door Iep van der Meer

Gisteren kwam het bericht dat sommige Belgische regio's meer geld aan boetes met betrekking tot de tol binnenhalen dan met de tol zelf. Dit treft niet alleen buitenlandse vervoerders, zo blijkt uit een reactie van Erik Bayens.

Erik is een Belgische vervoerder uit Dilbeek. Hij liep in drie weken maar liefst 10 boetes op vanwege de Belgische tol. Steeds met de zelfde truck en op exact dezelfde plek. Het ging fout bij de controlepaal op de Brusselse ring ter hoogte van Anderlegt. De boetes waren geregistreerd op allerlei rare tijdstippen. Op andere locaties was er niks aan de hand, en daardoor is het ook gek dat het aan het kastje zou liggen. 

Op de eerste dag vielen er zelfs vijf bekeuringen tegelijk op de deurmat! Erik liet het er niet bij zitten en schakelde zijn advocaat in. Hij was namelijk het slachtoffer van een niet goed werkend tolkastje. Doordat de advocaat voldoende bewijslast kon aantonen is het allemaal opgelost. Na heel veel papierwerk zijn alle boetes nu teruggedraaid, maar Erik moest toch eerst een nieuw tolkastje halen om het probleem te beëindigen. 

Kortom, een heleboel gedoe, onterechte boetes en daarmee veel onnodige stress door techniek die het laat afweten. Erik heeft er goed aan gedaan om zijn advocaat er op te zetten en zijn onschuld te bewijzen. Tol exploitant Sattelic heeft tot op de dag van vandaag niet gereageerd op de zaak van Erik Bayens, en ook zeker geen verontschuldigingen aangeboden. Bovenstaand verhaal leert echter wel dat bezwaar maken tegen de boetes zin heeft!

 

Laatste blogberichten

Blog
04-06-2025
cms (2)

Duitsers en achteruitrijden

Duitse vrachtwagenchauffeurs hebben geen indrukwekkende reputatie als het gaat om achteruitrijden. 'Je rijdt achteruit als…
Blog
27-05-2025
LoadLok

Ladingzekeren en kopschotten

Ladingzekering is iets waar in Nederland maar amper op wordt toegezien. Er zijn in ons land ook maar amper regels voor, in…
Blog
11-05-2025
Poolse trucks-1400

Zwabberend Mobiliteitspakket leidt tot claims

In het Mobiliteitspakket werd geëist dat trucks elke acht weken terug moesten keren naar de standplaats.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.