Blog
17-07-2017 | Door Tim de Jong

Ook al stroomt er al sinds 2005 een miljard of drie aan maut euro's in de Duitse staatskas, steeds weer duiken berichten op in de Duitse pers over 'marode Brücken'. Bruggen die slecht zijn geworden en die nodig aangepakt moeten worden. Veel van onze lezers zullen bekend zijn met het drama Rijnbrug bij Leverkusen.

Nu komen de Duitsers weer met het idee om hogere boetes op te leggen wanneer trucks een rijverbod bij bruggen negeren, dat is ingesteld om onderhoud aan de brug te kunnen uitvoeren. Dat is volkomen begrijpelijk. Minder begrijpelijk is waarom het allemaal zo lang duurt met dat onderhoud. Niemand heeft nog een schema gezien, zijn er omleidingsroutes bedacht? In een land als Duitsland is dat vaak even wat moeilijker. Intussen moet jij omrijden en loopt de mautteller gewoon door. Dit is niet langer acceptabel.

Dat van die boete kunnen we een beetje begrijpen. Een beetje, omdat het Nederland bij de problemen met de Merwedebrug ook prima lukte om vrachtverkeer weg te houden bij de brug. Maar dat het zo lang duurt met onderhoud, terwijl de maut in een steeds hoger tempo binnenstroomt in de kas van ons buurland., dat kan natuurlijk niet. Hier zou TLN ook wel wat actiever mogen worden. 

Laatste blogberichten

Blog
04-07-2022
India

Eerste Indiase chauffeur onderweg voor Waberer’s

Eerder dit jaar brachten wij het bericht dat de Hongaarse transporteur Waberer’s met Indiase chauffeurs…
Blog
27-06-2022
Boze boeren

Wilde boerenacties

De grote, georganiseerde bijeenkomst van boze boeren in Stroe lijkt niets te hebben uitgehaald. Er was de nodige filevorming maar verder…
Blog
10-06-2022
Sociale dumping1LR

TLN zet zich weer te kijk om mobiliteitspakket

Vanwege schrijnende toestanden in het wegvervoer, waarbij met name chauffeurs uit Oost-Europa sociaal ontheemd…