Renault Trucks niet op 'thuiswedstrijd' Solutrans

Blog
19-11-2015 | Door Tim de Jong

Van oorsprong is Solutrans een beurs voor trailers, waar de trucks later bij kwamen. Nu heeft het nogal gerommeld in tentoonstellingsland, ook bij ons. Maar dat Renault Trucks niet te zien was op het trucksfeestje wat zich afspeelt in de eigen achtertuin van dit merk, was toch wel verbazingwekkend en onverwacht. Ook Volvo Trucks ontbrak en daarmee was de top van de Franse truckmarkt niet vertegenwoordigd. Best een beetje zuur voor de verkopers van deze merken. En extra zuur voor Renault, dat ruim twee jaar eerder in deze zelfde hallen bij Lyon, vlakbij de hoofdvestiging van het merk, de drie nieuwe truckseries voor een Europees publiek van 5.000 man introduceerde. Dat was in 2013. Renault introduceerde toen de T-Series, de T met hoge cabine en de D-Serie. Renault was wel aanwezig met de lichte lijn, tot en met de Master. 

Mercedes-Benz, Iveco, Scania en MAN hadden stands die er netjes bij stonden, DAF was duidelijk bescheidener. Voor Iveco telde mee dat er weer een prijsje gewonnen werd. Mercedes en Scania lieten mooie varianten van hun trucks zien, en daar gaat het toch een beetje om. MAN benadrukte wederom het honderd jarig bestaan.

Zoals gezegd, van oorsprong is Solutrans een trailerbeurs en Lamberet, Chereau, Fruehauf, maar ook Lecitrailer en de Duitse merken pakten uit, meest met citytrailers met stuursystemen. Daarover verwijzen we naar Trailertotaal.nl, onze trailer website, de enige in zijn soort in ons medialandschap.   

Laatste blogberichten

Blog
04-06-2025
cms (2)

Duitsers en achteruitrijden

Duitse vrachtwagenchauffeurs hebben geen indrukwekkende reputatie als het gaat om achteruitrijden. 'Je rijdt achteruit als…
Blog
27-05-2025
LoadLok

Ladingzekeren en kopschotten

Ladingzekering is iets waar in Nederland maar amper op wordt toegezien. Er zijn in ons land ook maar amper regels voor, in…
Blog
11-05-2025
Poolse trucks-1400

Zwabberend Mobiliteitspakket leidt tot claims

In het Mobiliteitspakket werd geëist dat trucks elke acht weken terug moesten keren naar de standplaats.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.