Onlangs nam de Emons Group, gevestigd in Milsbeek, honderd nieuwe Actros 1842 LS en 1843 LS uit een order van 139 in gebruik. De trucks worden, samen met de efficiënte trailers van de Emons Group, ingezet voor het vervoer van palletlading en onverpakt vlakglas.
Het gaat bij deze grote order om trucks van de types Actros 1842 LS en 1843 LS. De Emons Group is een Europese nichespeler en focust zich op innovatieve en duurzame logistieke oplossingen die leiden tot lagere kosten en milieuvoordelen. De nieuwe Actros 1842 LS trucks, uitgerust met StreamSpace-cabine, worden in combinatie met 2WIN double deck trailers ingezet voor het vervoer van pallets voor Emons Cargo. Dit bedrijfsonderdeel van de Emons Group is gespecialiseerd in het vervoer van niet stapelbare goederen met een maximale pallethoogte van 1.80 meter. De dubbeldek trailers maken het voor Emons Cargo mogelijk om iedere rit 54, in plaats van de standaard 33, europallets mee te nemen. “Naast milieu en efficiënty speelt hier ook een praktische reden een rol. Onze 2WIN combinaties kunnen namelijk net zoveel pallets vervoeren als een Eurocombi. In tegenstelling tot deze extra lange voertuigen is er voor onze dubbeldektrailer geen vergunning nodig”, zegt Daan Emons, CEO Emons Group. In combinatie met de nieuwe Actros trucks vormt 2WIN een transportoplossing die uitblinkt in het laaghouden van brandstofkosten en schadelijke uitstoot. Zo staan twee 2WIN trailers gelijk aan drie conventionele opleggers. De Actros 1843 LS Loaders met StreamSpace-cabine worden ingezet met de ELT ++ glastrailer, een glasbinnenlader die de Emons Group zelf heeft ontworpen. “Met Van Huët Glass Logistics zijn wij gespecialiseerd in de logistiek van onverpakt glas. Om zoveel mogelijk te kunnen vervoeren, proberen we het gewicht van de combinatie licht te houden. Uiteraard zonder in te boeten aan comfort voor de chauffeur. Alles bij elkaar opgeteld, sloot de Mercedes-Benz Actros het beste aan op deze eisen en wensen,” aldus Daan Emons.
Emons Group is een familiebedrijf dat al ruim 70 jaar bestaat. Het bedrijf richt zich, met verschillende vestigingen in Europa, op internationale innovatieve en duurzame vervoersoplossingen met als doel de totale logistieke kosten te verlagen.