Nieuws
05-12-2017 | Door Iep van der Meer

Anssems Aanhangwagens nam onlangs vijf volledig luchtgeveerde Renault Trucks T High 480 X-Low trekkers in gebruik. Het bedrijf rijdt sinds 20 jaar met Renault trucks. Redenen hiervoor zijn onder andere het chauffeurscomfort, de lage kilometerkostprijs en de algehele kwaliteit van de trucks. De als eerste aangeschafte Renault Trucks Magnum heeft er ruim 1,1 miljoen kilometer opzitten en is nog steeds operationeel.

Het Rijense familiebedrijf Anssems Aanhangwagens BV produceert al veertig jaar aanhangwagens voor de professionele en particuliere markt. Het assortiment omvat onder meer bakwagens, bagage- en plateauwagens, autotransporters, machinetransporters en paardentrailers. Met de vijf nieuwe Renault Trucks T High-trekkers heeft Anssems nu veertien Renault-trucks in de vloot, op een totaal van vijftien trekkende eenheden. De trucks worden met open opleggers ingezet voor het eigen transport vanuit de zes productielocaties in Nederland, Duitsland en Frankrijk naar het dealernetwerk dat verspreid ligt over tien landen in Noord-West Europa.

X-Low chassis

“De lage koppelschotel van het X-Low chassis creëert maximale laadhoogte zodat we tot vier aanhangwagens kunnen stapelen”, vertelt Ronald Jansen, werkzaam bij Anssems. “Met de luchtvering kan bovendien de achterkant van de oplegger, die zelf ook een luchtgeveerde as heeft, worden verlaagd zodat de aanhangwagens gemakkelijk via rijplaten kunnen worden gelost.”

Brandstofbesparend

Belangrijke voorzieningen voor Anssems waren de Adaptive Cruise Control en de 480 pk Euro 6-motoren. “Voor het gewicht van de lading is dat motorvermogen niet strikt noodzakelijk, maar met open opleggers speelt de wind een rol in het trekgewicht. Een groter koppel betekent minder gas geven”, aldus Ronald Jansen. De Renault-trucks zijn tevens uitgerust met Fuel Eco, een pakket met brandstofbesparende opties zoals stuurpomp met variabel debiet, automatische motorstop en Eco Cruise Control met Optiroll. Deze gecontroleerde vrijloopfunctie begrenst de snelheidsverschillen op hellingen en houdt het verbruik en gemiddelde snelheid in optimale balans. Renault dealer Bluekens Truck en Bus bouwde tevens een grotere brandstoftank op. De totale brandstofcapaciteit komt daarmee op 1190 liter. “Zo kunnen onze chauffeurs een hele week rijden zonder onderweg te hoeven tanken”, aldus Ronald Jansen.

 

Meer trailer-nieuws op TrailerTotaal.nl

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
07-04-2025
New-Generation-DAF-now-also-fuelled-by-B100-biodiesel (960 x 640)

Nieuw bij DAF: rijden op B100 biodiesel

Naast fossiele diesel en HVO-100 kun je nu je DAF ook rijden met B100 biodiesel.
Nieuws
07-04-2025
Diesfeldt Scania 660S (2)

Fraaie Scania combi voor Diesfeldt

Van Diesfeldt Internationaal Transport uit Velp heeft een bijzonder fraaie combinatie op de weg gezet. De Scania 660S…
Nieuws
06-04-2025
IEP_6181-1400

De leste 780 peerden van Nico van Straalen

N. van Straalen & Zn uit Wognum heeft afgelopen zaterdag de in gebruik name van de nieuwe Volvo FH16 780…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.