De X10 is voorzien van een nabehandelingssysteem, die de uitlaatgassen op effectieve wijze filtert. Zo effectief, dat de motor voldoet aan de onlangs vastgestelde Euro 7 norm. Daarbij moet opgemerkt worden dat de verschillen in uitstoot tussen Euro 6 en Euro 7 niet heel veel verschillen, aangezien hier de nadruk op fijnstof ligt.
Naast deze innovatieve dieselmotor neemt Cummins ook een verbrandingsmotor op waterstof mee, de X15. Verder toont het bedrijf een volledig elektrische aandrijving en een fuel cell van dochteronderneming Accelera by Cummins. Een breed pakket aan aandrijvingen dus, waarmee het bedrijf voorbereid is op alle mogelijke vormen van emissieloos transport. Cummins toont ook een innovatieve onafhankelijke wielophanging van Meritor, luchtschijfremmen en een opslagsysteem voor waterstof.
Jennifer Rumsey, voorzitter en CEO van Cummins: “Naarmate de bedrijfsvoertuigenindustrie in Europa dichter bij de Euro 7 en CO2 HDV-regelgeving komt, worden de beslissingen over de energietechnologie steeds moeilijker en complexer. We zijn gefocust op het leveren van een breed scala aan toonaangevende energieoplossingen, die de uitstoot van uitlaatgassen verminderen, terwijl we de prestaties, betrouwbaarheid en totale eigendomskosten leveren die onze klanten en de hele transportsector nodig hebben.”