Gisteravond werd bekend dat Martin Roesink, de monteur in de cabine van de hybride truck, definitief is uitgevallen door een gebroken wervel onderin zijn rug.
Daardoor heeft het Riwald Dakar Team de moeilijke beslissing genomen om met twee crewleden, te weten Gert Huzink en Rob Buursen, in de Renault C460 Hybrid Edition de Dakar Rally voort te zetten. De organisatie was stellig in haar beslissing: er mag géén cabine lid gewisseld worden. Wel mag het team de rally verder rijden zonder monteur.
In eerste instantie leek dit geen optie want met deze snelheden is het een hele zware opgave om met enkel bestuurder en navigator de race voort te zetten. In overleg met Gert Huzink (bestuurder) en Rob Buursen (navigator) is vannacht toch besloten deze uitdaging aan te gaan. Hoewel dit in de top van het truckklassement normaal gesproken niet voorkomt.
Één van de redenen waarom het Riwald Dakar Team tot deze beslissing is gekomen, ligt in het feit dat men de wereld graag wil laten zien welke mogelijkheden en capaciteiten de hybride truck bezit. Dat het zwaar en moeilijk zal worden is een feit, maar veiligheid gaat boven alles. De equipe zal er waarschijnlijk wel ‘een tandje af moeten doen’ om veilig te kunnen blijven rijden.
Voor het gehele team en natuurlijk ook voor Martin Roesink, die op dit moment met een gebroken ruggenwervel nog in het ziekenhuis verblijft, willen Gert Huzink en Rob Buursen deze uitdaging toch aangaan.