Nieuws
10-06-2025 | Door Maarten van der Westen

Per volgens jaar gaan de Aziatische vrachtwagenmerken Fuso en Hino samen verder. Opvallend, want Fuso valt onder Daimler Truck terwijl Hino eigendom is van Toyota. Alle partijen blijven betrokken bij de samenwerking.

Mitsubishi Fuso en Hino Motors vormen vanaf april 2026 één bedrijf. Dit hebben de eigenaren van beide bedrijven, Daimler Truck en Toyota, afgesproken. Vandaag is de overeenkomt tussen de bedrijven getekend. Samen gaan Fuso en Hino de strijd aan tegen met name de Chinese concurrentie in Azië. De nieuwe vrachtwagenbouwer biedt werk aan zo’n 40.000 medewerkers.

Fuso en Hino integreren op gelijke voet, zo leest de overeenkomst. Het nieuwe bedrijf dat in Japan gevestigd is, wordt eigendom van een bedrijf waar zowel Daimler Truck als Toyota voor een kwart eigenaar van zijn. De huidige directeur van Fuso, Karl Deppen, gaat het nieuwe bedrijf leiden. Precieze details over de nieuwe vrachtwagenbouwer worden komende maanden bekend.

"De integratie van Mitsubishi Fuso en Hino Motors is echt historisch”, stelt Karin Rådström, CEO van Daimler Truck. “We brengen twee sterke partners samen om een nog sterker bedrijf te vormen en de verduurzaming van transport met succes vorm te geven. Samen hebben Mitsubishi Fuso en Hino Motors een groot potentieel om schaalgrootte te benutten - en schaal is de sleutel tot succes in de technologische transformatie van onze industrie. Karl Deppen is een ervaren en sterke leider die de hele waardeketen van ons bedrijf begrijpt, en ik ben er dan ook van overtuigd dat hij het nieuwe bedrijf naar een hoger niveau kan tillen."

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
12-06-2025
Jensen1 (960 x 640)

Eerste Deense Scania S770 Longliner voor J. Jensen

J. Jensen Transport wilde iets bijzonders. Dat is gelukt met deze Scania 770S Longline met Hollywood…
Nieuws
11-06-2025
DAF XG+ Luca Di Marco (2)

DAF XG+ voor Luca Di Marco

De DAF XG+ werd opgebouwd door Vlastuin Truckopbouw en het resultaat mag gezien worden!
Nieuws
11-06-2025
Volvo Trucks introduceert Safety Zones (3) (960 x 720)

Nooit meer te hard rijden in een Volvo

Volvo Safety Zones stelt een maximumsnelheid voor een bepaald gebied. Veilig, zegt Volvo. Risico, zeggen wij.
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.