In Amerika ging de frontstuur cabine van Kenworth door het leven als de K100, maar daar stopte de productie in 2002 doordat alle staten de lengtewetgeving harmoniseerden. Daarna had een frontstuur trekker geen zin meer omdat je overal met de in de USA populaire torpedo’s mocht rijden.
In Australië zijn die lengte regels er wel degelijk voor B-Double combinaties. Met name in en rond de steden gelden die regels, waardoor je daar met een torpedo niet uit de voeten kunt. Voor Kenworth Australia reden genoeg om de K200 Cabover in productie te houden. In feite is de K200 een facelift van de K100, herkenbaar aan de modernere grille met ronde vormen. Een ander verschil met de Amerikaanse K100 is de voorruit uit één stuk met drie ruitenwissers. Verder staat de cabine iets hoger op het chassis bij de K200.
De truck wordt in Australië gebouwd en is leverbaar met de Cummins X15 zes- cilinder motor met naar keuze 485, 500, 525, 550 of 600 pk.
De K200 is in dat segment een behoorlijk populaire truck, en een Amerikaans alternatief voor de Europese merken. De truck die je hier ziet is voorzien van de grootste slaapcabine die je kunt kiezen op dit type, de 2,8 meter lange Aero Roof Sleeper. Deze cabine is voorzien van een Custom Air Sleeper Airco systeem. Verder is er een enorme bullbar gemonteerd door Chris Barron Engineering Pty Ltd.