Nieuws
15-10-2018 | Door Tim de Jong

Leusink Logistics in Gaanderen start de vernieuwingsslag van haar wagenpark met de aanschaf van tien Renault-trucks. Inmiddels zijn een Renault Trucks T trekker, drie D bakwagens en drie D trekkers in gebruik genomen. Volgens de directie was het merk van alle onderzochte vrachtwagenmerken de meest aantrekkelijke keuze. De Renault-trucks zijn geleverd door Paashuis Bedrijfswagens in Doetinchem.

Leusink Logistics, voorheen bekend als Leusink Transport, heeft na faillissement in oktober 2017 een doorstart gemaakt met tien nieuwe aandeelhouders. De hoofdactiviteiten van het bedrijf zijn onveranderd: 24-uurs levering van stukgoed binnen Nederland en delen van België en Duitsland en dagelijkse transporten naar Italië via Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Leusink specialiseert zich daarbij in volume- en lengtegoederen, waaronder bouwmaterialen. Het transport van palletgoederen verzorgt het bedrijf eveneens. Leusink Logistics is fors aan het verbeteren en moderniseren. Een jaar na de overname is gestart met de vernieuwing van het gemengde wagenpark, dat momenteel 27 trekkende en 40 getrokken eenheden telt.

Premium

“Tevreden klanten en een betrouwbaar wagenpark zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We hebben met Renault Trucks een mooie stap kunnen zetten”, vertelt bestuurder en mede-eigenaar Michel van der Molen. “We hebben bijna alle grote merken vergeleken. Onze conclusie is dat Renault Trucks op alle fronten de beste keuze is. Technisch doen de trucks absoluut niet onder voor de andere merken. De voertuigen zijn zuinig, onderhoudsvriendelijk en voorzien van allerlei slimme voorzieningen die de veiligheid bevorderen. Diverse slaapcabines hebben een standairco en zijn zeer comfortabel. Onze chauffeurs zijn er blij mee.”

Leusink Logistics heeft de trucks aangeschaft via Paashuis Bedrijfswagens in Doetinchem. Van der Molen heeft al lang een goede relatie met dit dealerbedrijf. “We hebben er meer voertuigen in onderhoud, waaronder ook een Renault Premium die afkomstig is uit de overgenomen vloot.”

Multifunctionele opbouw

In samenspraak met Renault Trucks en Paashuis Bedrijfswagens is ingezet op multifunctioneel materieel. Voor distributiewerkzaamheden koos Leusink Logistics voor de Renault Trucks D Wide. De geleverde bakwagens zijn hebben een DTI 8-liter  motor met 320 pk vermogen. ESVE bouwde er een Renova wisselsysteem en vangmuilkoppelingen op voor een schamel- en middenasaanhangwagen. “Onze chauffeurs hoeven niet meer te wachten bij onze klanten tot deze klaar zijn om te laden, maar laten gewoon een laadbak achter.” 

Naast de Renault Trucks D bakwagens heeft Leusink Logistics van dit type distributietruck tevens een aantal 4x2-trekkers in gebruik genomen. Deze worden nationaal en internationaal ingezet en zijn uitgerust met een zwaardere DTI 11-liter/380 pk motor.

Optifuel

Alle Renault-trucks zijn uitgerust met ECO Fuel Pack. Dit pakket bevat onder meer ECO Cruise Control met Soft Cruise en Optiroll, een ontkoppelbare luchtcompressor en een automatische motorstop. De motor slaat hiermee vanzelf af wanneer deze drie minuten stationair draait. Leusink Logistics volgt het verbruik van de trucks met Optifuel Infomax.

 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
25-06-2020
Thomann1.jpg

Thomann viert 25-jarig jubileum in stijl

De Zwitserse Renault truckdealer Thomann Nutzfahrzeuge heeft op geheel eigen wijze zijn 25-jarig jubileum gevoerd.…
Nieuws
13-06-2019
Thoman1.jpg

Een foodtruck, maar dan ècht!

Het is helemaal de trend: foodtrucks! Maar in werkelijkheid is dat meestal een oude bestelauto die als patatkraam dient of…
Nieuws
26-10-2015
Renault_Trucks_T_voor_Niek_Dijkstra_1_lowres.jpg

T-Serie met hoge cabine voor Niek Dijkstra

Niek Dijkstra, een containervervoerder met vestigingen in Heerenveen en Rotterdam, heeft drie Renaults uit de…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.